ESTAn teknisten ongelmien ratkaiseminen

ESTA-sivuston ongelmat

Sähköinen matkustuslupajärjestelmä(ESTA) on sähköinen hakemusjärjestelmä, joka on rakennettu Yhdysvaltoihin laivalla tai lentokoneella matkustavien henkilöiden ennakkotarkastusta varten ennen lentokoneeseen nousua. ESTA aloitettiin vuoden 2019 ensimmäisellä neljänneksellä, ja se toimii viisumivapausohjelman(VWP) puitteissa. ESTA on helppo tapa saada Yhdysvaltoihin matkustajille matkustuslupa Yhdysvaltoihin, ja sen hyväksyntäprosessi kestää 24-72 tuntia.

Kenen pitäisi hakea?

  1. Henkilöt, joilla ei vielä ole vierailuviisumia Yhdysvaltoihin.
  2. Viisumivapausohjelman piirikunnan tukikelpoiset kansalaiset tai kansalaiset.
  3. Henkilöt, jotka aikovat hakea uutta lupaa yksittäiselle henkilölle tai hakijaryhmälle.
  4. Enintään 90 päivää matkustavat henkilöt
  5. Ihmiset, jotka aikovat matkustaa Yhdysvaltoihin huvi- tai työmatkalle.

ESTA-sivuston esteettömyysongelmat

Hakuprosessin aikana voi kuitenkin ilmetä teknisiä ongelmia. Häiriöt voivat johtua useista syistä. Varmista ennen hakemuksen tekemistä, että tietokoneesi täyttää asetetut kokoonpanostandardit. ESTA-vaatimuksissa edellytetään, että käyttäjän internet-selaimen on tuettava 128-bittistä salausta ja että siinä on oltava JavaScript käytössä. ESTA-verkkosivuston käyttäminen edellyttää vähintään Windows-versiota 5.0. Internet-selaimesi on myös hyväksyttävä evästeet. Jos käytät Netscapea, sen version on oltava vähintään 6.2.

Jos kokoonpanosi näyttää täyttävän verkkosivuston standardit, tekniset ongelmat voivat liittyä selaimeesi tai palomuuriin. Jos sinulla on ongelmia hakemuksen kanssa, tarkista, että internetin suojausasetukset ovat oikein ja että tietoturvaohjelmasi ei estä verkkosivustoyhteyttä. Internet-palveluntarjoajat (ISP) voivat myös estää joitakin verkkosivustoja. Tällaisessa tilanteessa sinun on otettava yhteyttä Internet-palveluntarjoajaan.

ESTA-lomakkeen validointiongelmat

Puhelinnumerot

Toisinaan hakulomake ei hyväksy hakijoiden puhelinnumeroita. Jos tämä ongelma ilmenee, yritä syöttää numerosi uudelleen ja muista, ettet käytä välilyöntejä tai erikoismerkkejä, kuten väliviivoja.

Passin numerot

Joskus järjestelmät eivät myöskään hyväksy passin numeroita. Näissä tapauksissa syötä numero uudelleen ja vältä väliviivoja ja väliviivoja. Ymmärrä, että järjestelmä ei myöskään hyväksy mitään erikoismerkkejä, mukaan lukien nimissä esiintyvät merkit. Nimesi on oltava sama kuin passin koneellisesti luettavassa vyöhykkeessä(MRZ). Se tarkoittaa kahta riviä, jotka koostuvat sakaroista ja numeroista henkilötietosivusi alaosassa.

ESTA-lomakkeen lähettämisvirheet

Jos järjestelmä havaitsee virheitä missä tahansa kentässä, se hylkää automaattisesti yrityksesi siirtyä seuraavalle sivulle. Korjaa virhe ja etene. Toisinaan järjestelmä saattaa jumiutua, jolloin et voi tehdä hakemusta. Näissä tapauksissa ongelma voi johtua selaimestasi, jolloin sinun on ehkä käytettävä eri tietokonetta tai selainta.

Kun tarkistat ESTA-tilaasi, jos saat hakemusviestin, jossa sanotaan, että sinulla on jo olemassa hakemus, jossa on samanlainen passin numero, se tarkoittaa, että olet hakenut aiemmin ja hakemus on edelleen voimassa. ESTA-hakemus on yleensä voimassa 30 päivää. Jos edellisessä hakemuksessa on kuitenkin virheellisiä henkilötietoja, hakemus ei ole enää voimassa ja sitä on muutettava.

ESTA-maksuvirheet

Jos maksuvirhe ilmenee, kokeile käyttää toista pankki- tai luottokorttia. Vaihtoehtoisesti voit myös ottaa yhteyttä pankkiisi saadaksesi lisätietoja epäämisen syistä. Voit myös yrittää hakemuksen tekemistä uudestaan toisella selaimella tai internet-yhteensopivalla laitteella, jos sinulla on edelleen maksu- tai muita ongelmia.

Valitse tällöin Jatka ja jatka hakemuksen tekemistä. Vuoden 2009 matkustamisen edistämistä koskevassa laissa ehdotetaan maksua kaikista ESTA-hakemuksista. Jokaisesta uudesta lähetyksestä veloitetaan seuraavasti:

  1. Käsittelymaksu: Sähköistä matkustuslupaa pyydettäessä hakemuksesta veloitetaan käsittelymaksu.
  2. Lupamaksu: Visa Waiver -ohjelman mukaisen valtuutuksen saaminen maksaa lisämaksun, joka veloitetaan pankki- tai luottokortiltasi.

Jos matkustuslupasi evätään, sinulta veloitetaan ainoastaan hakemuksen käsittelystä. Hakijoiden mahdollisesti maksamia kolmannen osapuolen maksuja ei palauteta.

Avun saaminen muihin virheisiin

Jos kyseessä on muu tekninen virhe, käy CBP:n Q&A-sivulla katsomassa, onko ongelmaan löydetty ratkaisu verkkosivustolta. Jos et löydä ratkaisua, napsauta CPB INFO-keskuksen sivulla olevaa (Kysy kysymystä). Tekniset ongelmat on hyvä kirjoittaa englanniksi, ja mukaan on hyvä liittää myös internetin selauslaitteesi (esim. kannettava tietokone tai älypuhelin) ja selaimesi (esim. Chrome) tiedot.